Etter 2 år med COVID-fravær, var det duket for Hell RX i august 2022. De ønsket å gjøre en ekstra innsats for at Rallycross-festen skulle bli en folkefest - med mye publikum og flotte opplevelser for liten og stor.
Vår strategi var at kommunikasjonen måtte bestå av både informasjon og underholdning, og vi måtte finne små selling-points vi kunne kommunisere ut.
Hele Tandems verktøykasse ble tatt i bruk; innholdsproduksjon, foto og film, digital markedsføring, skilt og dekor. Vi produserte spennende, morsomme og informative artikler for å lokke "mannen i gata" til arrangementet, og formidlet det i digitale kanaler som Facebook, Instagram, Snapchat og TikTok. Gjennomført målretting gjorde at innholdet nådde frem, og engasjerte alt fra bilinteresserte til barnefamilier. Takket være en solid Google-kampanje i bunn kom alle besøkende på nettsida frem til riktig sted til enhver tid.
Vårt fokus var å formidle opplevelsene rundt arrangementet, og lage innhold på de lokale og nasjonale førerne.
Godt samarbeid med førere som Sivert Svardal og Andreas Bakkerud ledet til knallgode videoer som skapte mye blest rundt Norges deltakere i løpet på Lånkebanen. Disse ble distribuert hovedsakelig på Snapchat og Tiktok. Samtidig fikk vi være med på den aller første VM-runden med helelektriske rallycrossbiler. Det var selvfølgelig stor stas for Hell RX, og for Norge som vertsland.
I tillegg til markedsføring i de digitale kanalene, var vårt erfarne team på skilt og dekor involvert i å dekorere arrangementsområdet og campingen. Her ble det produsert nye og moderne skilt for å skape en helhet mellom digitale og fysiske flater.
Vårt mål under rallycross-helgen var å slå publikumstallene fra 2019 - noe vi gjorde med glans. Og det var ikke gitt, siden vi konkurrerte med mange store arrangementer samme helga. Det som var ekstra gøy, var at vi så en endring i publikummet sammenlignet med før. Området var fullt av motorsport-interesserte, men også utrolig mange barnefamilier som storkoste seg på Lånkebanen - liten som stor. Vi er veldig fornøyd med resultatene, og at vi har nådd så bredt med markedsføringa av HellRX!
Tor Helge Slind, Daglig leder HellRX
Vi takker Hell RX for et godt samarbeid, og et fantastisk arrangement.
Vi gleder oss til 2023!
Våre arbeidsmetoder
Digital markedsføring: Vi gjør analyser av både betalt og organisk annonsering på ulike sosiale medier, og alle Google-plattformer. Her jobber vi grundig fra A-Å for å treffe riktige målgrupper og få mest mulig ut av hver kampanje.
Innholdsproduksjon: Innholdsproduksjon er med å bygge merkevaren, som skaper troverdighet og engasjement. Dette bidrar til å bygge tillit til kundene. Samtidig rangeres nettsiden høyere i google, om innholdet er relevant og oppdatert, man kommer dermed høyere opp i søkemotoren.
Strategi og utvikling: Vår oppgave er å finne ut hvilket budskap som skal fram, og på hvilke plattformer det bør presenteres. Etter en god prosess, presenterer vi tanker og foreslår videre veivalg sammen med kundene våre. Tiden vi bruker på å analysere våre kunder og kundens kunder, er i de fleste tilfeller avgjørende for å kunne presentere et godt sluttprodukt.
Trenger du litt hjelp med å spre ditt budskap i digitale kanaler, og synes begrep som CTR og CPC er litt gresk? Snakk med oss!