Vi fikk i oppdrag å designe en moderne, smakfull og funksjonell nettside, som fungerte like godt mot proff- som privatmarkedet. Inntre AS og Kjeldstad Trelast AS kunne etter fusjonen kalle seg Trøndelags største produsent av trevirke. Det var noe vi ønsket å få frem på nett.

Her har hele byrået vært i sving, og vi har jobbet med UX-design, innholdproduksjon og prosjektledelse.

Proff- og privatmarkedet har fått to ulike brukeropplevelser, mens den visuelle profilen er godt implementert hos de begge. Proffdelen har en mer faktabasert fremtoning, og består av referanseprosjekter, tekniske data og tabeller for utregning av bjelkelag, for å nevne noe.

Privat-delen av nettsiden er mer dynamisk og inspirerende. Fokuset for brukeropplevelsen har vært å lage en side full av inspirerende artikler og delikate bilder, med Inntre Kjeldstads identitet i fokus.

Eventyrlig-oppussing-Oppdal-2
Desktop - 2

Nobb integrasjon - enkelt å være oppdatert

Informasjonen til hvert produkt innhentes direkte fra Norges største produktbibliotek, NOBB. Databasen inneholder produktinformasjon fra flere enn 700 leverandører og har mer enn 900.000 unike produkter. Her finnes data som typisk brukes til logistikkinformasjon; mål, vekt, volum, emballasje, bilder og produktets dokumentasjon.

På inntre.no har vi implementert produktet opp mot NOBB. På denne måten vil nettsiden oppdateres samtidig som Inntre Kjeldstad oppdaterer sine produkter. Det kan være  nye produktbilder, endringer i vekt eller mål. Dermed unngår de en ekstra prosess for å alltid ha oppdatert informasjon på nett, og kunden kan være trygg på at den tilgjengelige informasjonen stemmer.

Frame 7
Frame 8